my beLOVEd follower

Sunday, April 17, 2011

Sejarah pengoblokan aku.

firstly, betui ka aku eja tajuk tuh? pen-gob-lok-an ke pe-ngeb-log-an? ahh. mane2 la kan. yang penting aku nak citer pasal mule2 aku berjinak2 ngan dunia blogging and sebab aku berbelog.

seyezly, baru tadi before aku terpikir nak story mende neh, aku cek bila tarikh first aku buat cOntengan cik beLLa neh. and know what? its on 10th March 2009! haha! dah lama giler rupanya! 3 tahun tu! aku tengok2 balik entry2 aku dolu2, memang lawak giler! ni ha entry
1st aku. ;p takde mende pon nak citer sangat. and aku buat belog pon cuma ada 2 sebab je mase tu.

1) sifat ingin tahu yang tinggi tentang ape itu blogger.
2) senang nak komen kawan aku sorang neh. sebab dialah, aku buat belog. ;)

nak tau sape? ni ha link nya.
Ku Tendang Setan

Fitri neh mbe aku dari kat matrix PJ lagi. dulu aku tak tau pon ape tu follower, shoutbox la, belogwalking la, semua aku jakun. yang aku tau, sign up je kat blogger. nanti senang nak komen belog mber aku neh. keluar nama aku. ;p tapi bila lama2, dah pandai godeh2 sendiri kat blogger neh, barula aku pandai sket tambah itu. tambah ini.

pasal nuffnang plak? lagi aku tak tau amende tuh.aku ingat orang yang letak nuffnang tu, ntuk blogger hebat je. yang ramai follower and entry dia best2. aku neh, nak taep ape pon tak tau. follower plak bape ketoi jela. promote belog pon kat mbe2 YM je yang mana ade belog. then yang buat aku semangat sket berbelog neh, pasal ade sorang blogger neh. rasa ramai jugak kenal dia. sangatla peramah. Jaifizah nama dia. panggil Jezz je. dia lah tolong promotekan belog aku and ramaila blogger laen. time tu baru la orang datang belog tak seberapa aku and memollow. dia jugak yang kenalkan aku ngan nuffnang neh. tapi sayang.. dengarnya Jezz dah meninggal. patot dah lama sangat tak dengar citer dia. aku tau ni pon dari kak amy.
KLIK SINI ntuk tau lebih lanjut.


Al-Fatihah ntuk arwah~

so we proceed, maken lama berbelog, baru aku tau nak taep ape, citer ape. semua tengok mood aku. tapi memang tak pernah lagi dalam sejarah aku update hari2. mesti ade je skip2. yela, aku berbelog just for fun! dulu bila dapat 100 follower, gila happy ok!teruja giler!seyezly! rasa cam best lak tengok budak2 skola sekarang ni dah berblog. its fun ok sharing ur experience and ideas. and in early age, u know all this things. (cakap macam aku dah tua sangat je) haih~

but for me, belog adalah diary electronic aku. tempat aku citer pengalaman, ilmu, and kadang2 mood aku. but usually, kalau in personal life, aku kureng la citer. kadang tak semua mende sesuai dikongsi dengan umum kan. so, I do know the limits. now, i really thankful pada yang sudi follow belog tak seberapa neh. mucha gracias! ^^

thus, majulah belog untuk negara! * tiba2

p/s = maaf tulisan kecik. hanya ntuk menjimatkan ruang. ngee~

4 juta orang sayang aku:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails