my beLOVEd follower

Sunday, July 10, 2011

Domo-kun itu menatang apa?

Hye guyz! Selamat hari Ahad semua! Semenjak dua menjak tiga menjak ni, memang ramai aku tengok suka sangat menatang Domo neh. Nak kata comel? errr. Nak kata cute? errr. Kalau unik, mungkin yea jugak. Yelakan, korang tengok kartun dia, nganga je mulutnya. Kepada anda anda yang Domo-kun-lovers, korang tertarik ngan menatang neh dari segi apa yea? Matanya kah? Giginya kah? atau keGagahan nya kah?

Setelah aku google2 pasal menatang neh, ni antara yang aku dapat pasal Domo neh.

DOMO is a strange creature born from an egg with a large, sawtoothed mouth that is locked wide open. His body is stout but his heart is pure. Loves TV. Often causes trouble by daydreaming and not paying attention to things. He is gentle and strong. When he is in a bad mood, he breaks wind. Domo can only communicate by producing a low-pitched noise which sounds somewhat like his own name, but other characters appear to understand him. Is known to pass gas repeatedly when nervous or upset.
Favorite food: Seasoned beef with potatoes
Disliked food: Apple (There seems a deep mystery in his DNA)
Favorite talent: MAX and The guitar wolf
source : WIKIPEDIA

Kalau orang fanatik mende neh, mesti hidup dia penuh dengan Domo kan.

Domo cap.

Domo beg.

Domo MP3 casing.

Domo handphone casing.
ehh. nset rama2 lah? ada lagi rupanya. hehe

Model Domo pun ada? LOL

Banyak lagilah senang cakap. Tak terupload aku. Korang google sendiri, konfem banyak benda yang featured by Domo-kun neh. Baru aku tau Domo neh dah lama rupanya. Since 1998! Kenapa masa aku darjah 2 takde lagi menatang neh? ;p

30 juta orang sayang aku:

vblogklasik said...

Uihh.. byk tol org ska encik domo ni.

ezza haniza said...

tapi saya suka hello kitty ! ekekekeke

MisS BubBLe said...

haha..cantiknya baju domo yg model tuh pakai..hee~

http://justrunawayfromyou.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

cik beLLanan said...

fikri : betul2. ramai sgt suka. xtw pasal ape. ;p

cik beLLanan said...

ezza haniza: sayapun suka hello kitty. sep! hehe

cik beLLanan said...

buih-buih cinta : kan2. tapi pelik. hehe

Anonymous said...

domo comel! hehe

Fathiah Hamim said...

saya suka kucing. tapi bukan hello kitty. :P

cik beLLanan said...

aeryn : tang mana comel nya tu?

cik beLLanan said...

cik fa : saya suka kucen jugak, tp bukan garfield. haha

ZORA said...

penah tgk domo ni..p tak pnah tau langsung sal ni..hehehe..

mykhalis said...

yeke dah lama?Khalis ingatkan baru tahun lepas..wahahha

Unknown said...

heheh..waktu sekarang baru domo nak naik

cik beLLanan said...

zora : kte slalu tgk, tapi tak amek tau pun mende ni ape. ;p

cik beLLanan said...

mykhalis : hehe.ktepun ingat bru kua. rupanya kat Jepun, dari 1998 lagi ;)

cik beLLanan said...

apik pehe : kan kan. menatang ni mmg nga up skrg ni.

Youhazreenda said...

suka domo suka domo!!!

alyachan said...

domo kun tu bnda yg xreti nak tutup mulut selamanya...haha... like domo!

cik beLLanan said...

reen : kmoo suka domo, but why? still not answering the question. ;p

cik beLLanan said...

alya : that one i know. ternganga je mulut dia. but why u like it??

ain revival said...

kawan ade patung bnda alah nie...bbsarrr gilerr!

cik beLLanan said...

mesti lagi scary kan. sebab molot diapun mesti lagi beso. haha

Qaseh Dalia said...

saya suka pocoyo .. kwkwkw

Anonymous said...

pelik2 je kan..hehehe

dak eina said...

comel sgt!! beg dia tu yg comel..

cik beLLanan said...

qaseh : pocoyo comey jugak. heheh

cik beLLanan said...

kak amy : tu lah. tak comey, tp ramai sgt suka ;p

cik beLLanan said...

eina : kan kan. beg tu org y tak minat pun suke tgk. unik ^^

Unknown said...

Nabila : k emy suka domo... siap gantung kat tag nama tu.kikikiki

cik beLLanan said...

@Puteri Himie Emy
hehe. tapi kak emy tak jawabpun nape suka kat domo ni? ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails