my beLOVEd follower

Saturday, September 3, 2011

Cerita Raya Part 1 # Kisah Sambal Goreng Johor

Assalamualaikum w.b.t.

Hye semua! Selamat hari raya ke 5 ya! Dah puas beraya belom? Aku ni setakat raya pertama n kedua je happening. Bila dah balik KL, things back to normal. Dok ngadap laptop, maen game, tengok tv. Urghh. Bosan gila kott! Bukan ada orang datang rumah. Nak gi beraya rumah orang pun tak. Semalam baru aku isi kueh dalam balang. Punya lah nak dapat balik feel raya, sambil isi kueh, bukak lagu2 raya. HIHI~

Sebelum aku membebel panjang lagi, Nak tanya neh. Sape kat sini orang Johor? Penah makan tak sambal goreng Johor? Uishh. Kalau tak pernah tu harus buang negeri korangg ni. HAHA.

Eh eh. before that aku nak mention kat sini, aku BUKAN orang Johor. Aku balik kampung kat Batu Pahat je. Jangan salah paham ye. Aku bukan nak promote Johor pun. I'm just being frank here. ;)

Hidangan WAJIB aku bila kat kampung selaen dari Asam Pedas makcik aku, adalah SAMBAL GORENG beliau. Sangat sedap ouhh! Aku makan camtu je pun takde hal la weh. Makcik aku masak satu kuali besar penuh, tak sempat sampai raya kedua dah habes. KEH3~

Sebahagian hidangan raya. ;)

Satu kuali besau ok. ;p

Abang aku takyah citer lah. HANTU sambal goreng dia tu. Korang tengok sendirila berape punye banyak dia amek ni.. Siap tambah lagi tau. ;p

Pasal resepi, aku pon tak try lagi buat lagi. Tengok cam senang. Tapi aku penah rasa orang laen buat. Agak kurengla. Tak sesedap makcik aku buat. Tak percaya, Jom ikot aku balik BP. hihihi~

p/s = Hari ni budak2 high skol aku konvoi raya. Sedih plak tak dapat join. Ni lah susahnya blaja jaoh. tskk~

11 juta orang sayang aku:

Azwa Azee said...

my family punya sambal goreng bukan mcm ni..ni kitorang panggil sambal goreng jawa

Elie Lily said...

peh! apa kata anta ke umah elie sket? hehehe

Chuu Muqhlis said...

joho msti letak byk tempe kan hihi.
chuu suke letak kentang byk2 sangattt XD

Unknown said...

nak makan sambal goreng huhuuhu

cik beLLanan said...

@Azwa Azee
ohh. sme jela kot sambal goreng jawa n johor tu. hihi~

cik beLLanan said...

@Elie Lily
alahai. cmno nak anta, dah abes dah hihihihi

cik beLLanan said...

@Chuu Muqhlis
yup2. tempe sedap hape! ngee~

cik beLLanan said...

@Azham Vosovic
makan jgn tak makan ;)

Jajas said...

nampak sedap...bakal org umah pon org johor...hehe

cik beLLanan said...

acehh~ mesti dia pandai buat punye ^^

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails