my beLOVEd follower

Thursday, September 8, 2011

Cukai Perkhidmatan Topup Naik 6%????!

Assalamualaikum w.b.t

Mulai 15 September 2011, cukai perkhidmatan sebanyak 6% akan dikenakan apabila anda menambah nilai telefon bimbit.

Sumber :FirdausKasim

Guyz, korang tau tak pasal berita ni?Rasanya ramai dah tau. Tapi aku baru je tau tadi and aku nga geram lagi neh. Gov ni dah kenape sampai nak naek kan cukai ntuk topup neh? Tak cukup duet lagi ke ngan segala macam cukai kat Malaysia neh? adooi~

Imagine kau nak topup RM10, kau kena bayar RM10.60 or kredit yang korang dapat hanya RM9.40. Suka dakk?? Dahla ngan maxis kau sos topup kena tolak 50sen, share topup kena 50 sen. Banyak tuu woii~ Aku kalau topup kat kedai kena tambah 30sen pun aku dah bising, ni pulak nak tambah 60sen? WTFish n chip????!

Korang nak kepastian meh singgah website HOTLINK neh. Btw, bukan maxis je buat cukai neh. Semua syarikat komunikasi yang laen pon sama jugak.

Apa pendapat korang???

pstt = Yang aku tau dalam bajet 2011, ada pengecualian cukai jualan ke atas semua jenis telefon bimbit. So, handphone dah dimurahkan, topup pulak dinaekkan harga. In which, they will get more. Sebab people lagi banyak beli topup dari beli handphone mahal2. Dont you u guys realise the game here???

Lepas ni bawak jela telefon uma yang cordless tu gi jalan. Jimat sket. tskk

10 juta orang sayang aku:

Chachos Cheezy Wedges said...

beli bb je laa sume org... hahhaa!!

cik bulan said...

tu la kan..grr..menci betol..dahla kite ni jenis topap malas..klo cenggitu lagi bnyak la aku kena topap sekaligus..@~@

azwa amani said...

biasa lah tuuu.. nak makan kepsi kena cukai, nak topap pun kena cukai.. errmm..

Unknown said...

aku guna public jep , ahha

♥Putri ilyanie♥ said...

ish.. ni xsuke ni.. guna public phone jela..

DianaJ's said...

sadis.. saya pun br tau. tak patot sggh la. majoriti pengguna prepaid semua nya student2 dgn org yg berpendapatan rendah.. cekik darah betoi la!!

thomas said...

lagi teruk daripada along.

anamizu said...

apakt gune skype je la pasni :P

ezzah said...

bongok je kan . menyusahkan betul .

misyamissyou said...

dgn kate lain lps ni topup 6bulan sekali je..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails